October 29, 2013

پلو سبزیجات و گوشت

تصور کنید تصمیم بگیریم  هرروز از خوراکی که درست میکنیم 
عکس تهیه کرده و توی وبلاگ یا پیج بذاریم  در سال میشد 365
مدل خوراکی و اگه خوراکهای تکراری رو هم ازش کم کنیم حتما
تا 200 دستور خوراکی میشد...گاهی وقتاهم اصلا قصد عکاسی
نداریم ولی نتیجه کاری رو  میپسندیم بعد بدون مراحل پخت 
فقط از پایان اون عکس میگیریم  از این نوع عکسها 
مطمئنم همه شما دارید  خودم شخصا نشمردم ولی 
 با یقین محکم میدونم از 350تا بیشتره حالا
دیگه قصد دارم گاهی وقتا  بین 
آلبومها بذارم قبلا
هم در وبلاگ
و پیج چند تائی گذاشتم  درهر صورت
امیدوارم دوست داشته باشیـــــــــــــــد


 مثل این پلو که واقعا خوشمزه است یعنی دیگه باید  خودتون 
درست کنید 

پلو سبزیجات و گوشت ..
موادلازم برای 4 نفر
••••••••
برنج 3 لیوان پلوپز پر ـ 100 گرم اسفناج  ـ50 گرم
جعفری ریزخرد شده ـ  250 گرم  گوشت چرخکرده
 بدون چربی ـ  نخود فرنگی 100 گرم ـ ادویه مخلوط 
یک قاشق مرباخوری پر ـ   رب گوجه  یک قاشق
 غذاخوری ـ پیازدرشت 2 عدد ـ نصف یک حبه سیر  ـ
آبلیمو 3 قاشق غذاخوری  ـ نمک و فلفل دلخواه  ـ
روغن به اندازه لازم  ـ سیب زمینی برای ته دیگ
طرز تهیه
•••••••••
برنج راشسته خیس کنید ـ پیاز را خرد کرده با
روغن  تفت دهید گوشت جرخ کرده را بریزید
خوب مخلوط کنید بگذارید با حرارت آهسته و با
بخار خودش بپزد بعد ادویه و رب گوجه را اضافه
کنید و بعد نخود فرنگی را در آن بریزید با هم
مخلوط کنید  نمک و فلفل زده و بعد از حرارت
 پائین بیاورید تا سرد شود
اسفناج و جعفری و کمی روغن و نصف حبه
سیر له یا رنده شده را با هم تفت دهید تا آب آن
بخار شود نمک و آبلیمو بزنید بگذارید سردشود
برنج راکمی زنده آبکش کرده  در یک قابلمه
کمی روغن و آب ریخته ورقه های سیب زمینی
را بچینید و کمی برنج بعد نصف مواد گوشتی
دوباره کمی برنج روی آن و بعد تمام اسفناج
و دوباره برنج آبکش و بعد نصف دیگر مواد
گوشتی را بریزید و بقیه برنج را روی همه  
آنها کمی آب و روغن بدهید و بگذارید تا دم
بکشد  بعد برای سرو آماده کنید..صفا







☻☻ ☻ ☻ ☻ ☻ ☻ ☻ ☻

******





4 comments:

Roz said...

به به ، چه رنگ و روئی هم داره صفا جون ، دقیقا با شما موافقم که اندازه 365 نه ، اما 200 تا غذا هست که آدم دوست داره عکسش رو بگیره ، اما مراحل کار نه ، جدیدا برای من خیلی سخت شده که عکاسی کنم از مراحل ،ّ اما اگر اینطور باشه که نتیچه رو بذاریم ، منم قول میدم ، 250 تا عکس بذارم :)))))

Touba Safaei (SAFA) said...


رز عزیزم از دیروز تا حالا گاه به گاه عکس خوراکیهای تکی رو که بدون مراحل گرفتم شمارش کردم تا حالا 387 تا رو حاضر دارم که بیشتر اونارو دستور براشون دارم بقیه دستورشون رو توی حافظه ام نوشتم ولی فکر نمیکنم از همشون بتونم تا دوسال دیگه هم استفاده کنم در ثانی بازم ازین به بعد از این نوع عکسها خواهیم گرفت و هی روی هم تلنبار میشه ....بعضی از کارام هم توی یک فایل گذاشتم تحت عنوان کارهائی که زحمت بیخودی کشیدم این کارها با عکس از مراحلش و کامل اما تا اومدم آلبومش کنم دیدم فرد یا افرادی تصادفا شبیه اونرودرست کردند بنابراین از دور آشپزی خارج کردم و الان توی یک فایل خیلیهاشو دارم ......خلاصه اینم یک سرگرمی هم خوب هم وقت گیرنده ای برای ما شده .......مرسی دوست عزیزم که اینجا سر زدی ...♥ ♥ ♥ محبت داری

آشپزی از دل و جان said...

صفا جون مثل همیشه عالی نوش جونتون باشه

Touba Safaei (SAFA) said...

مرسی پگاه جان عزیز لطف دارید و خوشحال شدم ازاینکه سر زدید ..♥