January 15, 2014

مربای انگور سبز ـ روش خوراکیها

مربای انگوررو به روشهای متفاوتی تاحالا درست کردم  هر مدلش واقعا
خوشمزه میشه و اگه ترش و شیرین و بدون تخم باشه که دیگه محشره , این
مربا رو درپایان کار هم میتونیم ساده بذاریم سرد بشه و هم میتونیم قبل از
اینکه ازحرارت پائین بیاریم ,  با اضافه کردن بسیارناچیزی از رنگ غذائی
سبز , رنگش رو کمی سبزتر کنیم که من اینکار رو با این مربا انجام دادم
ولی زیادی کم بود و رنگ غلیظ سبز به خودش نگرفت از طعم خوبش دیگه
نمیگم ..بایستی خودتون بسازید ونوش جون کنید 
 ♥




 اگر دوست دارید که مربای شما رنگ سبزتری به خودش بگیره  میتونید
با اضافه کرده نوک یک کارد تیز رنگ سبز غذائی  آنرا سبز تر کنید
توضیحات در پائین






☻☻☻☻☻☻☻☻☻
§§§§



4 comments:

gilda said...

مربای انگور !!!!! تا به حال نشنیده بودم , خیلی جالبه
و باید بگم که جدی جدی اولین چیزی که منو محو تماشای خودش کرد رنگ زیباش بود
قبل از اینکه بخونم چکار کردید

Roz said...

تا حالا نخوردم صفا جون ، اما خیلی خیلی هوس انگیزه و چشمک میزنه ، دست شما درد نکنه عالی مثل همیشه

Touba Safaei (SAFA) said...

مرسی رز عزیزم که محبت داری ...مردم منطفه فریدن از جمله بوئین میاندشت منطفه گرجی نشین اون قدیما منظورم شاید بیشتر از 50 سال پیش وقتی 8 یا9 ساله بودم همیشه عادت داشتند سر سفره شون همزمان با غذای اصلی یک مربای انگور هم بذارن توی کاسه های کوچک جلوی هر مهمون یک کاسه که همه بعد از خوردن غذا چند قاشق هم مربای انگور میخوردند اینجور میگفتند که برای هضم خیلی خوبه ....اخیرا که رفتیم به بوئین میاندشت دیدم سر سفره خبری از این مربای خیلی خوشمزه نیست خیلی دلخور شدم از اینکه این رسم قدیمی داره گم میشه .........دوست همدانی ام هم درست رسمشون مثل همون فریدنیها بود الان نمیدونم من فکر میکنم قبل ازاینکه اروپائی ها به دسر دست پیدا کنند ایرانیها کشف کرده بودند. مجددا مرسی از اینکه لطف کردی دوست عزیزم ..امید که درست کنی و لذت ببری ...♥ ♥

Touba Safaei (SAFA) said...

دوست عزیزم گیلدای نازنین یه توضیحاتی برای رز عزیز نوشتم ... راجع به مربای انگور و رواج اون در منطقه فریدن و بوئین میاندشت در زمان قدیم و همچنین رسم همدانیها ...و اینکه ما ایرانیها زودتر از اروپائیها و آمریکائیها دسر را کشف کردیم ..♥ ♥ ♥ ازت تشکرمیکنم که همیشه محبت داری امید که درست کنی و لذت ببرید...♥