May 26, 2014

آبگوشت با چاشنی خوشمزه لواشک میوه و بدون روغن

آبگوشت با لواشک یه داستان و یه خاطره خوبی واسم داره یادم میاد هنوز
مدرسه نمیرفتم یعنی حساب کن نیم قرن پیش  یه روز بابام به مادرم گفت من
روز جمعه که خونه هستم خودم آشپزی میکنم یک آبگوشتی درست میکنم که
خیلی بهترازآبگوشتهای دیگه ست  مامان خیلی به این ادعا خندید  و اون  روز 
رسید بابام تمام مواد آبگوشت رو آماده کرد بعد به اندازه یک گردی نان تافتون
هم لواشک آلوچه خیلی خوشرنگی آورد بعد از اینکه نخود و لوبیا و گوشت 
با هم بار گذاشت و پخته شد  لواشک را تکه تکه کرد و در قابلمه ریخت  بعد
با حرارت کم گذاشت تا لواشک خوب در آبگوشت حل شده  حالا........ نتیجه  
ما بچه ها بقدری از طعم ترش و شیرین لواشک در آبگوشت استقبال کردیم
و به به و چه چه کردیم که حرص مامان معلم خانه داری و آشپزی دراومد  و
ازدست ما خیلی دلخور شد ولی بعد ها خود مامان هم ازین مدل آبگوشتها خیلی
درست کردند .......گاهی وقتا اگر حوصله میکردم منم درست کردم ولی خدائیش
آبگوشت کلا زیاد با مزاجم سازگار نیست حتی با یک کیلو نعنای تازه ...در هر 
صورت ازفرصت استفاده کرده و لواشک بسته ای را که از ایران دریافت کرده
بودم  برای این منظور بکار بردم جای همه شما خالی خیلی خوشمزه شده بود
حتما امتحان کنید با همین مقدار لواشک 
♥ 




درعکس بالا نمونه این لواشک های میوه را که در این دستور استفاده شده است
مشاهده میکنید


☻☻☻☻☻☻☻☻☻


No comments: