June 18, 2014

روش جدید و تجربی پخت کلم برای یک کلم پلوی خوشمزه

خیلی قدیمایعنی وقتی تازه 13 سالم بود و اولین کلم پلورو تنهائی درست کردم 
توی کلم وقتی میپخت پودر لیموی خشک  به اندازه 4 قاشق غذاخوری پر ریختم و 
کلم پلوی خوشمزه ای شد  ولی کلمهاش تیره و تار بود  اما عجیب این بود
که مصرف زیاد لیمو خشک باعث نشد که طعمش بد مزه بشه  ..از شما چه پنهان 
 رنگ پلو رو نپسندیدم.همیشه وقتی که کلم پلو درست کردم یه تغییراتی حتی اگر
ناچیزهم بوده در پخت کلم دادم... چند وقت پیش  دوباره یه مدل دیگه  تهیه کردم و 
فکر میکنم  مُهر پایان بزنم به روش پخت کلم چون فوق العاده راضی کننده و 
و خوشمزه بود  تا حالا م 4 بار همین دستور رو عینا درست کردم و باید
بگم واسه خودم بهترین روشه پخت کلم هست  حالا دیگه دست شماست که
دست بکار بشید و درست کنید  منو هم در جریان بذارید 

نوش جان 
  ♥




 روش جدید و جالب پخت کلم  برای پلو و همراه غذا

مواد لازم

☻☻☻

نیم کیلو کلم  خلال شده  ـ2 عدد هویج متوسط  پوست
گرفته و بصورت خلال ریز  ـ پوست نازک رنده شده
یک لیموترش و آب آن  ـ 50 گرم جعفری ریز خرد
شده  ـ نصف استکان  سس سویا ـ روغن .

طرز تهیه

☻☻☻

کلم را خرد کرده با رنده شده نازک پوست لیمو و
نیز آب همان لیمو  در یک ظرف در دار ریخته و
آب تا تقریبا روی کلم بریزد و بگذارید تا بجوش
بیاید در این فاصله هویج راپاک و خلال کنید در
کلم ها بریزید بگذارید تا با حرارت کم آب به
خورد کلم و هویج برود و تقریبا بپزد در پایان
کمی روغن  و سس سویا  و جعفری و فلفل به
آن اضافه کنید نمکش را بچشید  بگذارید تا آب
آن بخار شود . با این روش پخت کلم  فوق العاده
خوشمزه و دلنشین میشود  و مسلما مناسب پلو
و نیز بعنوان یک همراه لذیذ برای انواع کتلتها
و کوکوهاست ..درست کنید و لذت ببرید ..صفا
نکته : سس سویا با مارک اژدها بهترین برای
انواع خوراکهاست .



☻☻☻☻☻☻☻☻☻
☼ ☼§§☼☼



No comments: