November 13, 2014

دست پیچ گوشت بصورت کوفته با یوفکا

اسم این خوراک  منو همیشه یاد اولین همسایه مون در تهران  میندازه 
خانواده محترم غفوریان ...تازه ازدواج کرده بودیم 38 سال پیش و درخانه
ایشان بعنوان مستأجر اقامت داشتیم  واقعا مثل خانواده خودمون بودند من 
هیچگاه احساس غریبی از اینکه در شهرمون آبادان نیستم نداشتم خونه ما در 
 میدان ثریا بود بهمراه همسرم با این خانواده گرم و صمیمی در خیلی از جشنها و
تفریحات باهم بودیم ویکبار به  پارک جمشیدیه که تازه افتتاح شده بود رفته بودیم
دختربزرگشون پوری خانم که ازدواج کرده بودند هم همراه بود و ایشون بعنوان
عصرونه  با نون لواش دست پیچ درست کرده بود و من اولین بار از دستپخت 
خوشمزه شون جای شما خالی خوردم  خیلی عالی  بود ..تا حالا هر دفعه  که این 
غذا رو درست کردم , یادشونم  ولی متاسفانه از اون زمان تا حالا هیچکدام رو 
دیدار نکردیم...  اون زمان دستورش رو اصلا نپرسیدم و روی حدس وگمان 
درست میکردم تا حالا که تغییرات دیگه ئی هم دادم و بصورت کوفته لای نان 
درست کردم اونم نه با نون لواش بلکه یوفکا  (خرید از فروشگاه ترکی)  تهیه 
کردم  که کلاَ با دست پیچی که  پوری جان درست کرده بود فرق میکند ..ولی 
خیلی خوشمزه است  و با ساز جدید راحت تر. امید که درست کنید و لذت ببرید 
  به امید دیدار دوستان  قدیمی و عزیزی  که خیلی وقته ندیدیم درست کنید 
و نیت کنید..چه دیدید ؟؟!! شاید گرفت 


دوستان عزیز دستور این سس کاملا ابتکاریست  و درواقع سلیقه شخصی
است  چون میخواستم مصرف چربی کم باشد   بایستی در فر قرارمیگرفت و لذا
مستلزم آن بود که روی رولها این سس تند و خوشمزه کشیده شود  بعد از پختن 
نتیجه کاملا عالی و مطلوب بود  امتحان کنید.






☻☻☻☻☻☻☻☻☻











4 comments:

gilda said...

وای ی ی من عاشق اینجور غذاهای انگشتی و لقمه ای هستم
به خصوص که با خمیر هم در رابطه باشه
صفا جان , مثل همیشه ایده بسیار جالبی ارائه دادید

Roz said...

به به ، حتما عالی و بی نظیره ، دستتون درد نکنه از دستور کاملتون صفا جون :*

Touba Safaei (SAFA) said...

گیلدا جان عزیزم من و دخترم این مدلیها خیلی دوست داریم ولی این همسرم همیشه وقتی میخوره یکساعت بعدش میگه میدونی گرسنه مه .....یعنی باید حتما یک غذای خورشتی و پلوئی بخوره که زود گشنش نشه ... برای همین باید همیشه بعنوان پیش غذا باشه ....بقول یکی از اقوام عزیزمون میگفت خوراک هوسونه است ...مرسی دوست عزیزم از اینکه اینجا بودی ♥ ♥ ♥ شاد باشی

Touba Safaei (SAFA) said...

رزعزیزم مرسی که اینجا بودی و خیلی ممنون از کامنت قشنگت سر شما درد نکنه و اینکه جای همتون خالی ....همیشه شاد باشی در کنارخانواده عزیزت ..♥ ♥ ♥