February 23, 2014

ماش پلو با خوراک گوشت

 اگه من بگم بچگیهام  یعنی شما به بیشتراز 55 سال پیش 
برگردید..یادش بخیر  بچگیهام  مامان خدابیامرزم ماش وعدس را بیشتربه
صورت دمپخت درست میکردن  و هیج آبی هم اضافه نمیکرد فقط گوجه 
فرنگی ...ادویه های آبادان هم که همیشه تند و خوش عطر بوده و رفیق
دمپخت های مامان.....یادم میاد خود برنجها عطر و بوی دل انگیزی داشتند
 و با وجود دمپخت شدن  خیلی دون هم میشدند و ری میدادند..خیلی وقته
دیگه به چنین برنجی برخورد نکردم  ..یا دون هستند و عطر ندارند و
یا عطردارند و سریع میشکنند و خمیرو نرم میشن ...خوب منم برنج دودی 
که ازایران میارم  یک لیوان پلوپز از اون رو با 6 لیوان پلو پز از برنجی
که خوب ری میده (متاسفانه گرونه )مخلوط میکنم  و به این ترتیب   
 صاحب برنجی میشم که هم بوی خوش داره و هم ری میده
*****
اینم پلو ماش  که از پلوهای دوست داشتنی و خوشمزه است که  
شخصا با اضافه کردن هویج به بعضی  پلو ها  دل خانواده 
عزیزم رو شدیدا بدست میارم   








☻☻☻☻☻☻☻☻☻






5 comments:

Laleh said...

چه خوش آب و رنگ شده صفا جان
ما هم مثل شما پلو ماش رو درست می کنیم ولی هویج نمی ریزیم
به جاش گاهی با خرما دم می کنیم که اوونم خیلی خوشمزه است اما این رنگ و آب شاد رو پیدا نمی کنه
امیدوارم خدا مادرتون رو رحمت کنه و نوش جونتون باشه

Roz said...

چقدر این پستتون رو دوست دارم ، کلا وقتی که از گذشته ها تعریف میکنین ، خیلی خیلی لذت میبرم
من تا حالا از ماش استفاده نکردم ، یه بار خریدم که باهاش پلو درست کنم ، عاقبت هم درست نکردم ، اما این دستور شما گذشتنی نیست که ، حتما حتما درستش میکنم ، ممنون از اینکه تجربیات عالیتون رو در اختیار ما میذارین :**

Touba Safaei (SAFA) said...

رز عزیزم ♥ منم ار کامنت قشنگ و دوستانه ت خیلی لذت بردم ...امیدوارم درست میکنی و با خانواده دوست داشتنیت از خوردنش لذت میبرید....تشکرفراوان از اینکه سر زدی ..♥ ♥ ♥

Touba Safaei (SAFA) said...

و نوش جونتون باشه ..♥

Touba Safaei (SAFA) said...

لاله جان عزیز معمولا ماش پلو رو مثل عدس پلو درست میکنیم این خواست خودم بوده که هویج اضافه کنم هویج رو حتما بصورت خلال اضافه میکنم اینبار خلال نکردم ..... به نظرمن اضافه کردن هویج به پلو مخلوط ها پلو رو لطیف تر و خوردنی تر میکنه تا نظر بقیه چی باشه !!!!!ولی واقعا ارزش درست کردن رو داره ...امیدوارم درست کنید و نوش جونتون باشه ...جای مارو هم خالی کنید..♥ ♥ تشکر فراوان از اینکه سر زدید ♥ ♥